Dah cukup bagus la?

*mentally slapped my face really hard*

Secara jujur , aku dah mempersia-siakan hidayat yang Allah berikan . Selama ni aku fikir aku dah cukup bagus sebab dah pakai tudung , baju lengan panjang , dah tak dedah aurat selamba badak sana sini , dah cukup bagus sebab orang label aku budak baik , dah cukup bagus tak berkawan dengan budak budak rosak akhlak tapi perangai dua kali lima je . Dah cukup bagus tutup tv masa azan padahal tak terus pergi ambil wudhu' . Dah cukup bagus suruh kawan-kawan pergi solat padahal diri sendiri pun tak solat lagi . Dah cukup bagus tak melawan kata mak bapak tapi dalam hati mengutuk jugak .

Mesti persepsi kau akan berubah . And you asked me , are you okay ?
Frankly , I'm not . Thanks for caring .

So while I was reading , I saw a blog . Entah siapa entah penulis dia , and I read her recent post . Ada video pasal how a person got into an entertainment world , and how they made a turning back to their own root . You can watch it here . Honestly , I was touched with Catriona Ross's story . 360 dia berubah , masyaAllah .







And it made me thinking again ,
sungguh hinanya diri aku ni .

keys off ~
as.da.name.given :)
Photobucket

No comments :

Post a Comment

Spend a little of your time to comment my entry . Thanks ya ! :D