Lelaki , Boy , Man , Anta , Antum : Semuanya mempunyai maksud yang sama .


HAHA . Tajuk entry macam apa lagi . Actually , kat bawah ni , aku nak senaraikan compliment compliment aku terhadap lelaki . Sekali sekala , rasa nak puji sikit laa lelaki ni . Perangai perangai ni , aku ada laa nampak dalam diri lelaki lelaki yang berada dalam family aku . Okay , dah panjang membebel , mari mari baca ni :

  •  Lelaki ni ,  macam ada unlimited energy , kot ? Bolehlah kalau nak compare dengan perempuan .
  •  Malas , tapi otak geliga . Dalam kelas tidur , balik rumah mengadap komputer jual minyak urat secara online . Tidur lebih lama daripada belajar . Sekali keluar result exam , wallaweyh ! Hebat :D
  • Kreatif . Selalunya otak lelaki ni out of box la . Mungkin sebab lelaki ni fantasi dia melangit sangat kot . Haih . Kenapa aku nak tulis 'kot' , nampak sangat tak ikhlas . Okay tak , memang lelaki kreatif . No doubt . Designer , lelaki . Diaorang ni tahu nak emphasize kecantikan perempuan ( kalau perempuan yang pakai baju tu ) .Orang yang terer komputer pun selalunya lelaki . Ah , banyaklah . Kat pusat serenti pun banyak jugak lelaki . Oh , itu stok kecerdikan melampaui batas tak tahu nak salurkan ke mana ( sila halalkan satu baris perli ini ) .
  • Boleh jadi emotionless pada waktu perempuan dah melalak keluar cendol daripada hidung . Sampai sekarang aku tak boleh faham , macam mana lelaki boleh ada ability control diri daripada show off perasaan yang lembik lembik tu . Hebat bhai .
  • Air mata macam platinum . Pehhhh , payah gila nak tengok lelaki menangis . Aku rasalah kan , mungkin lelaki ni dah diprogramkan mental dia sedari kecil , yang orang lelaki nampak supersuck bila menangis . Maka dia pon rasa menangis tu macam taboo . Geli geli gitu . Tapi aku yakin , once lelaki menangis , air mata dia tu boleh retakkan batu . Metafora okay , metafora . Kaum lelaki , jangan pulak kau pergi menangis atas batu dengan harapan batu akan retak . Memang sampai kecut bebola mata pon takkan terjadi . HAHA .
  • Understanding . CERTAIN ( telah aku-uppercase-kan perkataan ini ) lelaki sangat understanding . Itu membuatkan I mencintai lelaki lebih daripada wanita . Ala , sebabnya lelaki akan cakap benda yang perempuan nak dengar dan memang lumrahnya orang perempuan akan lebih selesa dengan orang lelaki ; vice versa . Orang perempuan emotional , kalau pairing dengan orang emotional , akan jadi super emotional . Orang lelaki pulak damn brutal . 
  • Jovial , ada sense of humour yang tak boleh dinafikan . Kau tengok , badut biasanya siapa ? Raja Lawak ? Mostly memang lelaki . Well , ini memang aku admit , lelaki , bab melawak , memang advanced . 




Okay . Habis dah . Aku dah habis nak puji lelaki . Sekali lagi , term applied to CERTAIN lelaki sahaja . Dah dah , boleh berhenti perasan . Siapa rasa boxer terkoyak , boleh jahit sendiri . Kalau nak hantar tailor jugak , sumpah , memang kau tak hebat langsung .


2 comments :

  1. awww there's my picture ! I want your picture too eh tak tak, nanti kita tangkap gambar sama sama :D i'll bring my camer.hihihihih Ahah i wanted to tell about this guy ehhehehe

    ReplyDelete
  2. yeah!!
    guys are really awesome..
    =)

    peace! 'P

    ReplyDelete

Spend a little of your time to comment my entry . Thanks ya ! :D