Insidious best ke ? 





Setelah almost 2 days aku away-kan diri aku daripada hupdate blog , then hari ni
aku kembali lagi . Haha . Hai hai yu olls ! :D


Hari ni , aku nak bagitau pasal movie . Yes . Movie of the day . Eh ? Haha . Apa apa 
je la . Okay movie pilihan aku semestinya Insidious . Fyi , I'm craving to watch this 
movie once again . Seriously bagi aku memang best plus auwwwsome ! First of all ,
aku tak berniat pon nak tengok movie ni . Iyo la , tengok trailer nyaa macam entah 
apaapa . So , once dah ada dekat wayang , we [ means that aku bersama sama 
dengan 4 orang kawan aku ] decided to watch this movie . Aku la yang bagi 
cadangan suruh depa tengok cerita ni . Pastu , sorang kawan aku cakap , "Nisah ,
kalau cerita ni tak best , siap hang ." Haha . And I was ; "Okay -___-" (tak habishabis
dengan muka katak kau ah Nisah) . Okay first first tengok , aku rasa macam this is like
others horror movies je . Well orang kan selalu cakap ; First impression , it always 
matter . And yeah , kadang kadang first impression bukannya betoi sangat en . Aku 
pon dok rasa dalam hati yang cerita ni macam tak best =.=' 


Here was the synopsis ;
Takpa takpa , aku bagi Malay Translation . Satgi dok kata aku bajet cakap orang putih
pulak . Padahal muka macam typical Malay en .


"Mengisahkan tentang sebuah keluarga yang ingin menyingkirkan roh roh jahat dari 
dalam diri anak lelaki mereka yang koma . Pada masa yang sama , mereka mencuba 
sedaya upaya untuk menghalang roh roh jahat tersebut daripada terus menghancurkan 
hidup anak mereka . Pelbagai cara yang mereka lakukan untuk menyelamatkan anak
mereka yang pada hakikatnya telah terperangkap di suatu tempat yang dikenali 
sebagaThe Further ."

Okay done . Aku harap hampa boleh bayangkan la macam mana dengan sedikit sinopsis 
yang diberi . Acecece . Nisah cakap Bahasa Melayu baku . Gila nerd ! Err -_____-

Kat bawah ni pulak , pendapat aku pasal cerita ni .

Totally superb ! Tu yang aku boleh cakap . Cerita ni bukan cerita klise yang 
macam , pindah rumah lepastu kena kacau dengan roh la apa la . Takdak kena 
mengena . To be honest , cerita ni agak fantasi . But I am sure that benda ni ada 
jugak terjadi dalam dunia realiti . Memang ada . Sinematografi cerita ni memang 
terrible gila . Setiap bahagian dalam rumah tu boleh jadi amat sangat seram gara 
gara sinematografi dia . Phffftt =.=' Sampai aku duduk pon dah terkebawah gila 
bila camera tu bergerak dari satu bahagian ke bahagian yang lain . Haha . Macam marathon 1500 meter pon ada jugak . Siap dengan kakikaki aku terangkat . Gila la 
hang Nisah . Takboleh pi tengok wayang dah lepas ni -,-'

One more thing , musical score dia memang gempak gila ah . Aku ni dah ah jenis yang 
coward gila bila dengaq sound yang creepy creepy ni . Sampaikan kawan aku kat 
sebelah berapa kali tarik tangan aku sebab takut . Haih . Heartattackdiabetes aku .
Eh ? Apa kena mengena ? Okay melalut . Jalan cerita dia simple ja . Tapi jalan cerita 
dia berjaya menarik minat aku untuk terus melihat apa yang akan berlaku seterusnya .
Dan aku jamin Insidious tidak seperti filem seram yang lain .


Okay apa tunggu lagi makcik pakcik , atuk nenek , mak mertua pak mertua , bisan , 
menantu , brother , sister , pi beli tiket lekaih . Hampa semua masih ada masa sehingga
15 Jun ni ! 


Nah aku bagi sikit . Tengok la :)



Boleh bayang dah kot macam mana ? *wink ;)



keys off ~
as.da.name.given :)
Photobucket

No comments :

Post a Comment

Spend a little of your time to comment my entry . Thanks ya ! :D