Kalau kau tak makan kawan , kau nak makan apa ?





"Persahabatan itu umpama pensil warna . Anda perlukan 
sekeping kanvas untuk melakari sesuatu di atasnya ."

Bukan mudah untuk kita  bergaul dengan seseorang pada mulanya . 
Masing masing masih kekok dengan environment baru tapi bila dah 
jumpa KLIK/ geng . Mulalah , mulut jadi macam bertih jagung . Susah 
benar nak berhenti bercakap . 

Tapi kau tahu kan , kawan mampu jadi lawan dan lawan mampu jadi 
kawan anda . Pelik bukan ? But thats the fact yang anda harus tahu . 
Manusia ni ada macam macam kerenah . Ada yang baik . Ada yang 
jahat . Memang kita disuruh untuk berbaik sangka dengan semua 
orang . Tapi bila orang dah mula buat dajal dekat kau . Mesti kau 
terfikir untuk balas balik dajal tersebut kan ? Well , same goes to 
me . But in a certain situation , it is better to remain silence as 
"kadang-kadang diam itu lebih baik daripada meranapkan hubungan 
silaturahim sesama kita . :)"

Diam itu lebih baik daripada mencipta kekecohan yang terlampau . 
Nanti tak pasal pasal bermasam muka pulak nanti . Kalau terlaga 
bontot kang , tak pasal pasal kena sound dengan kau nanti ;p . 
Even kau kasi taik sekali pon dekat aku , aku cuba handle situasi 
dengan matang . Kau dengan cara kau . Aku dengan cara aku . 
Aku percaya kepada karma . Sekali kau kasi taik dekat aku , 
InsyaAllah , sooner or later orang akan kasik taik jugak dekat kau . 
Aku nak tengok sejauh mana kau mampu bertahan at that time . 
Ingat , Allah itu Maha Adil . :) Aku dah banyak kasi experience semua 
ni dengan macam macam ragam manusia . So , aku cuma mampu 
tersenyum di sebalik wajah yang kelat sahaja .

Kenapa aku cakap macam tu ? Well , selalunya , the person that 
always get closed to me suka sangat cakap belakang aku . Suka 
sangat kritik aku kaw-kaw punya . Suka sangat buat aku down 
dengan diri aku . But at the end of the day , they tend to make a 
fake smile towards me . Bajet innocent bagai . It was totally sucks . 
By the way , anda harus punya kekuatan yang maksima untuk 
melawan mereka semua . Bukan mudah untuk atasi semua ni . 
Aku pernah menitiskan air mata kerana seorang kawan baik and 
trust me , aku takkan lagi menangis , merengek umpama orang 
gila semata mata kerana seorang lagi manusia yang cuba 
menjatuhkan maruah aku .

Sampai sekarang aku masih jatuh cinta dgn quote "kau tikam belakang 
aku guna pisau gillette pon aku tak kisah la der . " It was just the 
fact yang kau tak boleh nak nafikan lagi . :)



keys off ~
as.da.name.given :)
Photobucket

No comments :

Post a Comment

Spend a little of your time to comment my entry . Thanks ya ! :D