Bukan Boneka 


Bila belum memiliki , beriya . kau lah segalanya . ayat manis kalah gula .
Bila dapat , tak menghargai . letak tepi . endahkan saja . lantak kau nak jadi apa .
Bila dah tak nak , menyakiti . hari hari makan hati . kau ludah suka hati . tuuiihhh .
Bila hilang , baru nak tersentak . tersedar . aku lah yang terbaik .
Bila tiada , baru nak mencari . ehh , mana dia ? maafkan aku . aku yang bodoh dulu .
Bila pergi , baru nak menghargai . terasa kehilangan . sunyi .
Bila dimiliki lain , baru nak merindui . masih sayang . kenapa cepat cari pengganti ? 




Kau ingat aku boneka ? 
Mudah untuk kau datang dan pergi ?
Setahun kau masih tak lupakan aku ?
Aku ?
Seribu tahun aku tak pernah lupa kau menyakiti aku .
Tapi aku tidak ludah kau macam perlakuan kau dulu .
Aku tetap pandang kau dengan hormat .
Cuma hati ini tiada peluang kedua . Maaf ! 




keys off ~
as.da.name.given :)

No comments :

Post a Comment

Spend a little of your time to comment my entry . Thanks ya ! :D