Hati.


Kau punya hati.
Orang lain juga punya hati.

Hati kau dan orang lain tak pernah sama.
Mungkin kalau ianya sama, tapi takkan pernah serupa.

Sebagai contoh, 
kau suka dia.
Tapi mungkin dia tak suka kau.
Kau nampak kan?
Hati manusia ni tak sama.
Berbeza.

Aku sebenarnya bosan berbicara perihal hati.
Perihal hati siapa yang perlu dijaga.
Perihal hati siapa yang harus ditatang.
Penat, bosan, muak.

Kau minta orang jaga hati kau.
Kau minta orang belai hati kau.
Kau minta orang jangan lukakan hati kau.
Kau minta orang faham hati kau.

Tapi persoalannya, adakah kau melakukan
perkara yang sama terhadap orang tersebut?

Iye aku tahu.
Buat baik, tak boleh mengungkit.
Nanti tak dapat pahala.
Ayat klise.
Aku dah selalu dengar.
Tiap-tiap hari.

Ini bukan soal mengungkit bro.
Ini soal kesabaran aku yang sudah
senipis kulit bawang ni.
Aku cuma manusia biasa.
Aku tak sempurna.
Masih belum sempurna.
Dan masih cuba untuk menjadi sempurna.

Jadi, tolong aku, please?
Kita jadi fair and square.
Kau jaga hati aku, aku jaga hati kau.
Selepas itu kita boleh hidup aman bahagia 
dunia akhirat tanpa sebarang pergaduhan.

Sincerely, xoxo.

keys off ~
as.da.name.given :)
Photobucket

4 comments :

  1. hidup memang kena ada sifat toleransi :-)

    ReplyDelete
  2. kita jga hati org sbb nk suh org jga hati kita..tu ego yg beretika,,bgus!! klau niat jga hati tu baik,,alhamdulillah,, tenang jgak hati kita :)

    ReplyDelete
  3. good entry for sharing :)

    670 as your followers :)

    Do Visit http://aisyahaqila.blogspot.com/ or http://twitter.com/AisyahAqilaAA TQ :)

    ReplyDelete

Spend a little of your time to comment my entry . Thanks ya ! :D