Cakapcakap orang single.


Watak-watak penting.

Aku : Adik
Pakcik : Abah
Makcik : Mak

Adik : Abah , pasaipa abah selalu tak bagi orang keluaq jalan-jalan dengan 
kawan-kawan ? Kawan-kawan semua perempuan kot .
Abah : Hmm , sebab abah tau nanti hang tu cepat terpengaruh .


Adik : Abah , abah rasa bila time adik sesuai menikah ?
Abah : Hmm , bagi dapat kerja semua dulu baru boleh menikah . (padahal 

matrik tak habih lagi)


Adik : Abah , macam mana nak tau yang laki tu sayang kita ka dak ?
Abah : Hmm , lagi duapuluh tahun hang mai jenguk abah , hang nak berak . 
Bila hang pi toilet , hang ketuk pintu , #tibatiba laki hang jerit ; "Abang 
tengah cuci toilet ni yang !"


Adik : Abah , kalau laki orang nanti perli kata orang tak pandai buat kuih 
macam mana?
Abah : Kata ja la , abah wasiatkan hang buku resepi nasi , mee dengan ikan
goreng ja . Kuih hat yang lain tak dan .


Adik : Abah , kenapa abah tak bagi orang menikah awai ?
Abah : Sebab adik ja yang tau bawang beras kat mana . #sentap


Adik : Mak , betui ka semua yang abah cakap tu ?
Mak : Hmm , orang tua memang macam tu .


*Orang tua suka cakap benda yang kita tak paham . Kita serius buat 
muka curiosity killed the cats , boleh ja depa jawab main-main*

P.S : Selepas beberapa ketika , aku rasa abah aku sebenaq nya sunyi 
kalau takdak aku . Kan ? #facts


keys off ~
as.da.name.given :)
Photobucket