Nafsu Cinta.

Hai adik adik yang comels dan kacaks sekalian . *pedulikan kewujudan huruf 's'  
disebabkan jumlah kalian semua memang riban riban . Akak kat sini nak pesan kat 
adik adik sekalian . Alaaa akak tahu , yang tengah SPM tu , tak sabar nak 
habis gamaknya sebab nak bercinta . Tak ye ? Baik mengaku cepat . Tak 
baik menipu . Berdosa :P

Ok adik adik yang manja dicintai dan disayangi sekalian , baca ni :')

Apa bunyi cinta ?
Mengesek manja , merengek , berjanji atau berakad .
Apa mata cinta ?
Yang cantik , yang hodoh , yang halal atau yang haram .
Apa warna cinta ?
Satu warna , hitam manis , putih gebu , kuning langsat atau putih .
Apa bukti cinta ?
Yang dicampak , yang dibuang , yang digugur atau yang dijaga .

Jangan melaung cinta kalau kau bongok dan bahalol dengan apa namanya 
tanggungjawab .
Jangan agungkan cinta kalau kau jahil bab batas-batas pergaulan yang 
akhirnya menerjunkan engkau di atas katil hotel murahan .
Jangan beriya-iya mahu bercinta kalau kau tak tahu yang cinta satu itu 
hanya pada yang di ATAS sana .
Jangan pura-pura pandai bercinta kalau akhirnya bukti cinta itu kau campak 
macam sisa makanan , macam baju terbuang , macam sampah .
Jangan .

Kalau kau bongok , bahalol , tolol mengenai cinta ,
jangan pernah terjebak dalamnya .
Takut kau tak mampu nak pikul yang namanya bukti cinta atau 
tanggungjawab itu .


*thankyou Tumblr yang banyak berjasa :D



*abaikan penggunaan aku dan kau . akak dah biasa macam tu ye 
adik adikku sekalian .

keys off ~
as.da.name.given :)
Photobucket