Akukah itu?

Assalamualaikum w.b.t.


Hai readers ! How was your day ? I'm doing great even got some problems 
that I have already settled . Well , while I'm reading my FB friends news feed , 
I stopped at one of my friend's status . She said ,

"
Ya اَللّهُ , mengapa wanita sering menangis ?

Jawabnya : "Kerana wanita itu unik .
Aku ciptakan wanita sebagai makhluk istimewa .
AKU kuatkan bahunya untuk menjaga anak anaknya .
AKU lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman .
AKU kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia .
AKU teguhkan peribadinya untuk terus berjuang saat yang lain menyerah .
AKU beri dia naluri untuk mencintai anak anak dalam keadaan apapun .
AKU kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh 
teman , walau disakiti oleh orang yang dia sayangi
Wanita mahluk kuat , tapi jika satu saat dia menangis itu kerana AKU beri 
dia air mata untuk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru ."

"Wanita , kamu istimewa ."



Well dear , I really feel calm whenever i read this . And yes , it helps me to get 
through all tough days with patient . And gratefully , it taught me how to be a 
better friend , with love and patience . *Ala mak-mak giteww . And please Allah , 
please love me more :)


keys off ~
as.da.name.given :)
Photobucket

2 comments :

Spend a little of your time to comment my entry . Thanks ya ! :D